זיהוי יזמים

רבים תוהים בדבר תחום היזמות, חוקרים ושואלים רבות אודות הענף המרתק. אין ספק כי תחום היזמות הינו בין הענפים המסקרנים והראויים למחקרים. בשל היותו תחום ייחודי כל כך מהווה ענף היזמות מודל למחקר ובדיקה בקרב רבים. יש המשייכים את היזמות לתחום העסקים בכללותו ומתייחסים אל היזם כאל כל מקים עסק אחר. למעשה, יזמות הינה ענף ייחודי ההולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. אחת השאלות הקריטיות שעולות בין חוקרי תחום היזמות הינה – האם ניתן לייצר יזמים על ידי הבנת השיטה?

מי הוא היזם?

על מנת לגלות את התשובה לשאלה המשמעותית חשוב להבין ראשית מי הוא היזם. יזמות הוגדרה רבות, בעיקר בשל היותה חלק משמעותי בכל כלכלה שהיא. המוצרים החדשים, יכולת הזיהוי של צרכים חדשים בשוק ועוד, כל אלו הינם מאפיינים של יזמים מצליחים המשכפלים את הצלחתם שוב ושוב. האם ניתן לבצע שכפול זה ברמת ההמונים? המאמר הבא בודק את הניסיונות שנעשו ל"ייצור" יזמים ברמת ההמון. מאחר והיזמות הינה תחום חשוב לצמיחתה של כלכלה, נעשו לא מעט מחקרים בתחום. 

כלים חשובים ביזמות

ראשית יש לעמוד על טבעו של היזם. היזם עושה שימוש בשתי תכונות עיקריות על מנת לפתח עסקים: חדשנות או יצירתיות ועסקים קיימים/ צרכים קיימים בשוק. יזמים מצליחים משתמשים בכל כלי אפשרי לצורך הקמת עסק מצליח. בין האמצעים בהם משתמש היזם נמצאות טכנולוגיות שונות, מפתחים ומתכנתים ועוד. אמצעי נוסף הבא לידי ביטוי בפעולותיו של היזם הינו זיהוי היתרון או הערך המוסף והפיכתו ליתרון על פני עסקים אחרים. באמצעים אלו משפר היזם את העסק.

התכונות הדרושות ליזם

יזמים רבים הינם בעלי תכונות דומות בהיבטים שונים או בביטויים שונים. ביניהן, ניתן למצוא את היכולת הניהולים יוצאת הדופן, יכולת פיתוח עסקי ויצירתיות יוצאת דופן. כמו כן, היזם המצליח דוגמת ג'וזף ברמן וטובים אחרים כדוגמתו, נדרשים לאבחון מצבים וליכולת לזהות הזדמנויות עסקיות. ללא האומץ המתאים, יכול היזם לזהות הזדמנויות עסקיות אלו אולם לא לבצע בהן כל פעולה שהיא. לפיכך, ניתן לסכם כי היזמות הינה קומץ של תכונות מצליחות המשתלבות באותו אדם.