אחסון אתר

ניווט: קידום באינטרנט >>> אחסון אתרים

שרת אחסון אתרים – לקנות או לשכור?

כמעט כל חברה שפועלת על בסיס של תקשורת אינטרנטית ורשתית, זקוקה לשרת טוב וחזק כדי ליצור תשתית נוחה לעבודה, לאחסון אתרי החברה ולפיתוח העסק דרך האינטרנט. היום כמעט כל הפעילות השיווקית והעסקית נעשית באמצעות הרשת ולכן החשיבות של מערכת חזקה ואיתנה, מוגנת היטב ויציבה היא קריטית להצלחתה של חברה. חברות חדשות רבות מתלבטות האם לרכוש שרתי אינטרנט חזקים או לשכור שרתים מחברות אחסון אתרים וחברות אחרות המציעות את השירות. בדרך כלל מדובר בהחלטה שאין להקל בה ראש והדיעות בנושא חלוקות ונעות לכאן ולכאן.

 

בואו נגדיר את הדילמה

כשבעלי חברות שוקלים האם לקנות שרת או לשכור שרת בשביל אחסון אתר העסק הם למעשה מנסים לקבוע האם ניהול מערכות האינטרנט, אבטחת המידע ואחסון המידע יהיה אחריות החברה עצמה, ובמקרה זה יש לקנות שרת ולהקצות לכך כוח אדם שינהל את כל הנושא של טיפול ושליטה בשרת שנקנה או להשכיר שרת אצל חברות המספקות בדרך כלל שרתים וירטואליים או שרתי VPN  שמאפשרים לארגן את נפח האחסון בצורה מסוימת ונשלטים מרחוק הן על ידי החברה והן בפיקוח ובאחריות מלאה של החברה המשכירה. החבילות במקרה זה משתנות מחברה לחברה וגם האפשרויות שמציעה כל חברה וחברה הן שונות. אם זאת, במקרה של השכרת שרת בדרך כלל ניתן שירות תומך על ידי החברה שמציעה את השירות ומדובר בהקלה על נושא של הקצעת כוח אדם פנימי בתוך העסק.

יתרונות וחסרונות של רכישת שרת

שרת שמשמש רק את החברה או העסק עצמו מאפשר לשלוט בנושא של רמת האבטחה. בדרך כלל ישנו איזשהו כלי שמווסת ומגדיר את האבטחה וניתן לשלוט בגישות השונות לשרת, לתת הרשאות לאנשים מסוימים או להעלות ולהוריד את רמות האבטחה. יש לזה קשר מאד גדול לתחום הבלוג שלנו שנקרא קידום באינטרנט והוא שאתר מקודם חייב שרת מאובטח בימינו. יתרון נוסף הוא הייחוד של כל שרת ושרת. קניית שרת שמשמש רק את אנשי העסק הספציפי מאפשרת להתקין תוכנות ייחודיות ורכיבים ייחודיים מכיוון שהמעבד ושאר חלקי השרת למעשה משמשים רק את אנשי העסק הזה. ניתן למעשה ליצור התאמה אידיאלית של השרת למה שהחברה צריכה. קניית שרת מאפשרת לחברות ועסקים להנות משטח אחסון גדול.

ומה הם החסרונות? החסרון המהותי של רכישת שרת הוא עלותו. שרת עצמאי יקר מאד יחסית למחיר של שרת מושכר וירטואלי או תוכנית אחסון שיתופית אחרת. בנוסף, צריך להקצות משאבים של כוח אדם או תשלום לחברת מחשבים שינהלו ויתחזקו את השרת באופן קבוע.

יתרונות וחסרונות של השכרת שרת

אחסון אתר איכותי

חברות רבות יותר בוחרות כיום לשכור שרת וירטואלי כדי לחסות את העלות של רכישת שרת יקר. שירות של השכרת שרת ניתן בדרך כלל לפרק זמן מוחלט מראש והתשלום הוא על בסיס חודשי – ממש כמו תשלומי ספק אחרים בחברה. בעל העסק יכול להחליף את השרת בתום התקופה או לשנות את הגדרותיו, להגדיל את חבילת הנפח או לבחור בחברה אחרת.

בדרך כלל, חבילה של השכרת שרת וירטואלי כוללת גם שירות ותמיכה של החברות המציעות את החבילות – בין אם מדובר בחברת אחסון אתרים או בחברה מתמחה אחרת, שמעניקות את הליווי הצמוד ואת כוח האדם מטעמם להתקנת השרת ומערכת ההפעלה, להדרכת אנשי החברה וכמובן לתמיכה בנושאי אבטחה, ניהול השרת ובדיקות איכות קבועות כדי להבטיח שהוא פועל כמו שצריך. שיטה זו מורידה את הסיכון לתקלות קבועות ולצורך לרדוף אחרי אנשי מקצוע שיגיעו לתקן את השרת או לספק תמיכה.

בגלל היותינו מומחים בכל מה שקשור לנושא שיווק באינטרנט אנו מכירים בחשיבות של אחסון אתרים איכותי. בסופו של דבר – בין אם החלטת לרכוש שרת או להשכיר שרת, חשוב שתבחר בחברה איכותית בעלת ניסיון רב בתחום, שתוכל להציע לך את הליווי המקצועי הטוב ביותר ואת כל הפתרונות המיוחדים להם החברה שלך זקוקה.

חזור לעמוד הבית

כתיבת תגובה